Váš železničný portál
Registrovať sa

Pondelňajšia cesta z Prešova do Žiliny – odpoveď ZSSK na sťažnosť

Slovensko 6.5.2008 22:00 362.005 Zobrazené: 2043

 V pondelok 3. marca 2008 som sa vydal na cestu z Prešova do Žiliny. Zvolil som si vlak Zr 1802 „Gemeran“ s prestupom v stanici Kysak na EC 120 „Košičan“. V nasledujúcich riadkoch som popísal, čo všetko ma cestou stretlo. Nedobrá skúsenosť s náhradnou autobusovou dopravou a následné zmeškanie prípoja na EC 120 v Kysaku ma viedli k napísaniu sťažnosti na ZSSK.

Na záver článku je zverejnená odpoveď ZSSK na sťažnosť.

Po príchode do vestibulu prešovskej železničnej stanice na zarazil pohľad na kopec čakajúcich ľudí. Bolo 8.15 h. Pohľad na informačnú tabuľu ma prekvapil, pretože tam nebolo vysvietené číslo nástupišťa. Keďže bolo 15 minút do odchodu Gemerana, v rýchlosti som vybehol na 2. nástupište a naskytol sa mi pohľad na 163.060 so súpravou siedmich osobných vozňov zloženou z prevažne radu Bt. Hneď som vedel, že medzi Kysakom a Prešovom je výluka. Po chvíli, cca o 8.20 h zaznelo hlásenie približne v takomto podaní: „Zrýchlený vlak 1802 „Gemeran“, ktorý pokračuje do staníc … a Zvolen osobná stanica, stojí pri nástupišti ___ . … . Vlak je z dôvodu výlukových prác nahradený náhradnou autobusovou dopravou (ďalej NAD).“ Kráčam dole schodmi z 2. nástupišťa a v podchode stretám skupinku vystresovaných ľudí, ktorí vyprevádzajú starého otca na cestu do Plešivca. Usmerňujem ich, kadiaľ treba ísť k autobusom, pretože nevedeli a široko-ďaleko sa nevyskytovala žiadna kompetentná osoba, čo by ľudí usmernila. Dali sme sa teda do pohybu späť do vestibulu. Znechutení ma poprosili, či starému pánovi pomôžem s taškami do autobusu a v Kysaku prestúpiť z autobusu do súpravy vlaku, ktorý čakal na cestujúcich z Prešova. Ovešaní s taškami sa rnáhlime cez vestibul plný dezorientovaných ľudí a po schodoch hore na zastávku NAD. Slniečko hreje a vytvára v nás príjemný pocit tepla. Z budovy vychádzajú davy cestujúcich. Sedíme na lavičkách a čakáme.

Je 8.30 h (pravidelný odchod vlaku Zr 1802) a autobusy ešte nie sú pristavené, čo vo mne vzbudilo pocit, že vlak EC 120 „Košičan“ v Kysaku nestihneme (už sa mi raz takáto nepríjemnosť v GVD 2007/2008 stala). Prvý autobus bol pristavený o 8.35 h a za ním aj druhý. Nastúpili sme. Je 8.38 h. Konečne odchádzame! Cesta ubieha rýchlo, ideme po diaľnici. Sledujem čas. Pri prechode cez dedinku Obišovce opäť pozerám na hodinky. Som presvedčený, že EC 120 stihneme. Prechádzame po železobetónovom cestnom moste ponad rieku Hornád. Svoj pohľad upriamujem do železničnej stanice Kysak, no EC 120 nevidím. Na zlomok sekundy zazriem pohybujúci sa zelenobiely rušeň radu 151 ČD. Domnievam sa, že vlak EC 120 práve zastavuje v žst. Kysak. O minútku zastavujeme pred staničnou budovou v Kysaku. Beriem do rúk ťažké tašky starého pána, vystupujeme z autobusu a prechádzame cez vestibul. Pozerám smerom do prázdneho koľajiska, no EC 120 tu nie je!!! Inštinktívne som sa pozrel smerom k žilinskému zhlaviu. Naskytol sa mi pohľad už iba na dvojičku vchádzajúcu do stanice Kysak na 5. koľaj. Kráčam s ostanými k súprave Zr 1802 a mierim k vozňu číslo 5, kde má pán miestenku. Nakladám jeho batožinu do vozňa. Chytro sa rozlúčim a hlásenie o vlaku ani nevnímam. Pred dopravnou kanceláriou si všimnem, že na odchodovom návestidle druhej koľaje je návesť voľno. O chvíľu vchádza Os 7804 a mne je okamžite jasné, že vlak EC 120 bol vypravený tesne pred príchodom prvého „nášho“ autobusu do Kysaku. Po vypravení Os 7804 „odchytávam“ výpravcu a pýtam sa: „Kde je 120-ka?!“ Adrenalín v krvi mi prudko stúpa, a zlosť zo mňa doslova sála na všetky strany. Počúvam odpoveď výpravcu: „Hlavný dispečer nariadil nečakať a vlak EC 120 prikázal vypraviť načas.“ Po stlmení prudkých emócií oznamujem výpravcovi, že napíšem sťažnosť priamo na Generálne riaditeľstvo ZSSK. Podľa výpravcu sú v denníku napísané časy: odchod EC 120 je zapísaný v denníku o 8.53 h (s meškaním 1 minúta) a príchod autobusov NAD Zr 1802 do Kysaku o 8.57 h. V skutočnosti bol rozdiel medzi vypravením EC 120 a príchodom prvého autobusu iba dve minúty, pretože štvorminútový rozdiel sa týkal druhého autobusu. V žst. Kysak zostalo „visieť“ minimálne 6 cestujúcich, z toho minimálne dvaja ( jeden hovoriaci po anglicky) do stanice Praha hl.n.

Preto sa pýtam:

1., Aký je to pomer 5 minút zmeškať vlak vyššej kategórie a tak ovplyvniť život všetkých cestujúcich vlaku EC 120 k 95 minútam stráveným minimálne 6-ich cestujúcich v žst. Kysak čakajúcich na najbližší spoj do Žiliny R 606?

2., Osobné vlaky jazdia preto, aby jazdili načas bez cestujúcich alebo s päťminútovým meškaním s cestujúcimi?

Pána dispečera, ktorý vydal rozhodnutie nečakať na prípoj a vypraviť vlak načas (aj keď už do stanice Kysak prišiel jednu minútu zmeškaný) by určite nepotešilo, keby sa takáto situácia prihodila počas cestovania jemu.

Vyššie uvedený zostručnený text s popisom situácie zo dňa 3.3.2008 bude v priebehu tohto týždňa pošlem vo forme písomnej sťažnosti na adresu: Úsek generálneho riaditeľa ZSSK, Rožňavská 1, 832 72 Bratislava 3. Odpoveď na túto sťažnosť bude zverejnená na tomto webe.

Týmto príspevkom chcem poukázať na časovú stratu cestujúcich, ktorým zo stanice Kysak odišiel vlak EC 120 doslova pred nosom a na nepochopiteľné, i keď z pohľadu plnenia štatútu pravidiel jazdy vlakov kategórie EC zásadové rozhodnutie, v ten deň službukonajúceho hlavného dispečera.

Po kliknutí na dolný obrázok sa zväčší náhľad na list od ZSSK.


Text a ilustračné foto: 362.005
Ilustračná snímka približuje situáciu zo dňa 3.3.2008 na žilinskom zhlaví v žst. Kysak.

Pridajte sa do diskusie!

Žiadny komentár k: Pondelňajšia cesta z Prešova do Žiliny – odpoveď ZSSK na sťažnosť

eminem zo dňa 3.3.2008 23:24

z týchto výluk mám aj ja poriadny stres,
niekedy mám pocit že mi namiesto rajčáka strčia do rúk volant z autobusu a ideš!!!!!! :angel

Reagovať

eminem zo dňa 3.3.2008 23:28

p.s. v poznámke CP je napísané „že vlak EC nečaká na žiadne prípoje“

Reagovať

eminem zo dňa 3.3.2008 23:37

p.s.s.
dispečer je platený za to či idú vlaky načas a nie za to kolko cestujúcich vezie. 😀

podobný prípad som zažil ale s autobusármi a prišiel mi list z odpovedou že autobus šoféroval záskokový šofér ktorý nevedel že má na zastávke zastavit :pipi: a že sa mi ospravedlnujú a upozornia šoféra aby tam nabudúce zastavil. …takže asi tak nejako pochodíš s tou stažnostou.

ale inak si myslím že z ludského hladiska máš pravdu 🙂

Reagovať

Defense zo dňa 4.3.2008 0:30

Pokud jde o to, že krajské město, nemá celotýdně ani jedno spojení s hlavním městem, tak to je na přesdržku. A proto tedy v Kysaku by vlaky měly mít vždy přípoj. Navíc opozdit EC o i deset minut není velká tragedie, to zpoždění by stáhl do Žiliny a pokud ne, tak v Čechách na koridoru určitě.

Kupodivu i u nás má každé krajské město (vyjma Liberce, který je dostupnější půl hodinu co půl hodinu autobusem po dálnici za cca 1 a 10 minut) spojení s Prahou minimálně jednou denně (Zlín, Jihlava). Na Slovensku je to stejné s Nitrou, ale ten Prešov stojí dost za prd teda.

Reagovať

andersen zo dňa 4.3.2008 7:02

si má najprv, kým napíše tú sťažnosť a kým si vyrovná adrenalín na bežnú prevádzkovú úroveň pozrieť záhlavie CP Na trati 180 : vlak 120 je kategórie EC , a nečaká na žiadne prípoje !
Po 2. : má autor článku oprávnenie na vstup do dop. kancelárie a oprávnenie kontrolovať dop. dokumentáciu ?
Po 3. Keby sa mňa opýtal autor článku niečo so zvýšenou hladinou adrenalínu, na taký problém, o ktorom by som nemohol aj zak sám rozhodnúť, tak by dostal odpoveď s patričnou výškou adrenalínu !
Po 4. Za súčasného stavu riadenia žel. dopravy, výpravca len vykonáva tie pokyny a nariadenia, ktoré dostáva od nadriadeného aparátu a od vyšších stupňoch riadenia, ako je výkonná jednotka ŽSR ! 💡

Reagovať

kubicek zo dňa 4.3.2008 7:26

andersen: To jsem si oddechl, že modré gumy nejsou jenom na ČD! Ještě se zkuste zamyslet nad tím, proč ty vlaky vlastně jezdí? Aby se cestující dostal z bodu A do bodu B nebo aby měli nádražáci práci, mohli se vozit zadarmo a jejich šéfové si rozdělovat prémie za to, že vlaky jezdí načas (a prázdné)?

Reagovať

362.005 zo dňa 4.3.2008 8:08

ad andersen:
Váš príspevok je veľmi poučujúci. Keby ste čítali poriadne text, tak je to tam všetko napísané, síce nie tak polopaticky, ale je. O presné informácie z dopravného záznamu som si v pokoji ducha od pána výpravcu požiadal na peróne pred dopravnou kanceláriou, takže vstup-nevstup… Vy budete asi človek, čo možno bezchybne ovláda predpisy Ž1, atď. To je mne jedno aké sú predpisy, keď cestujúcim vypravia vlak pred nosom zo stanice – 2 minúty. Je mi ľúto, že ste nepochopili hlavnú pointu príspevku. Viem, je ťažké niesť kritiku, alebo negatívny postoj na dané udalosti, ak pracujete na železnici. Cestujete vlakom často? Áno? Tak skúste načúvať cestujúcim, ako „priaznivo“ na nich pôsobia takého veci, ako sa z toho „tešia“! Apropo: Ak si zadám na http://www.cp.sk spojenie do Prahy na EC 120, prípojový vlak do Kysaku je Zr 1802 „Gemeran“… Ďalej mi skúste napísať, prečo bol včera, t.j. 3.3.2008, v žst. Štrba R 606 zmeškaný 5 minút, pričom do vlaku nikto nenastúpil počas doby pobytu v stanici. Viem len to, že bola napäťová výluka na zubačke.

Reagovať

dispi zo dňa 4.3.2008 8:37

Autorovi sa adrenalín dvihol až tak, že sa mu pri písaní príspevku posunul časopriestor, pretože o 9.53 by EC 120 bol aj s minútovým meškaním niekde za Popradom. Chybný nie je len jeden časový údaj spôsobený napr. preklepom, ale všetky. Pri písaní sťažnosti na GR ZSSK odporúčam napísať správne časové údaje.

Reagovať

Garin zo dňa 4.3.2008 9:06

ad dispi: časy už redakcia medzitým opravila 🙂

Reagovať

tratovak zo dňa 4.3.2008 13:26

Prečo autora netrápi, alebo aspoń na to nekladie doraz, že autobusy odišli neskoro?

Reagovať

pega109 zo dňa 4.3.2008 14:55

Myslim ze tratovak ma trochu pravdy. Treba sa aj stazovat napr. v Presove ako zabezpecili autobusove spojenie a kto je za to zodpovedny, ze tie autobusy si isli ako chceli.
To ze po dialnici dozeniem meskanie nie je predsa argument.

A ten andersen, tak sorry chlape, ale mal by si sa nad sebou zamysliet a tak poriadne, nie len trochu.

A aj tak si myslim, ze keby sa siel stazovat nejaky clovek napaleny takouto situaciou niekam na stanicu, tak zamestnanec zeleznice, by teoreticky mal s CHLADNOU hlavou vysvetlit co je vo veci, a nie sa este vyhrazat, len keby prisiel za mnou, tak…..

Reagovať

Martin Betak zo dňa 4.3.2008 15:23

Podla mojho nazoru je to len a len smutne, ale na slovensku normalna vec, musime si zvyknut ze na slovensku vypravca nema uz ziadne slovo pokial je dopravca ina firma a dispecer si aj tak bude robit co sa jemu hodi… :pipi:

Reagovať

andersen zo dňa 4.3.2008 17:24

Váš príspevok som čítal a pochopil som o čo ide .
Interval medzi príchodom Zr 1802 a príchodom EC 120 v Kysaku je len 3 min, + 3 min. pobyt 120 v Kysaku. To je príliš málo na prestup, hlavne vtedy keď Ste ešte sľúbili spolucestujúcemu, že mu pomôžete s prestupom. Okrem toho prípojný vlak je vlak najvyššej kategórie, t.z. že pri akomkoľvek meškaní nebude čakať, čo bolo aj napísané v CP. Ja by som postupoval tak, že by som išiel Os vlakom s odchodom o 30 skôr, o 8.01 h. Táto poznámka bola určite aj v tom systéme, ktorý Ste sledovali.
Čo sa týka NAD, Náhradnej autobusovej dopravy. Vykonávajú ju na základe zmluvy iné podniky a dopravcovia v autobus. doprave. Nie sú zamestnancami železničných podnikov , ani ŽSR a ani ZSSK. Na to sme spolu so zamestnancami dávno poukazovali, aby železnica sama mohla poskytovať NAD a nespoliehať sa len na možnosti ostatných dopravcov. Nie vždy a nie v presnom čase táto náhrada funguje. S týmto problémom mám dlhoročné skúsenosti, prekonal som rôzne a veľa situácií, v prípadoch rôznych výluk a mimoriadnych udalostí. Nie vždy sa podarilo zaistiť náhrady a niekedy dokonca vôbec. Stali sa prípady, že boli povolené predĺženia výluk bez toho, žeby bola zariadená náhrada. A management o tom vedel, hoci cestujúci neboli dopredu oboznámení, ale len dodatočne . Okrem toho, cestná sieť nie vždy a nie všade kopíruje žel. trať a nie všade môže dosiahnuť tú rýchlosť, na ktorú sú stanovené cest. časy vlakov.
Ako chodia iné vlaky v okolí Prešova , až po Žilinu, neviem, nakoľko nie som členom riadenia žel. dopravy, a nie som ani z tej oblasti. Zadajte dotaz na túto tému na OR ŽSR, alebo priamo na GR .
💡

Reagovať

andersen zo dňa 4.3.2008 17:36

Tak chlape, ja sa už nad sebou zamýšľať nebudem. Už sa mi to neoplatí !

Reagovať

andersen zo dňa 4.3.2008 17:49

Osobné invektívy Ste si mohol nechať pre seba ! Ja som sa týmto smerom v mojich príspevkoch nedal. Vlaky os. dopravy sú na to , aby vozili ľudí. Vlaky takej kategórie ako EC a IC sú na to, by vozili ľudí rýchlo , bezpečne a včas podľa CP ! To vedia tí modrí gumáci, ktorí to musia dodržiavať, okrem iných záležitostí. A to vedia aj tí , ktorí to kontrolujú , aj tí , ktorí za to zodpovedajú. Na všetkých stupňoch. 💡

Reagovať

362.005 zo dňa 4.3.2008 18:38

Páni! Ďakujem za Vaše postrehy.
Z pohľadu cestujúceho ma nezaujíma, kto spravil chybu. Pravdou je, že autobusy NAD boli neskoro pristavené, čiže SAD Prešov nebolo pravdepodobne schopné zabezpečiť podľa všetkého NAD na čas. Áno, to je tá hlavná príčina zmeškania vlaku EC 120. Mne je jedno, kto za to môže! Myslím, že asi celá organizácia prepravy cestujúcich v čase výluk. Nechápem jedno: Prečo jeden autobus NAD išiel do Kysaku po diaľnici a druhý cez dediny (tento samozrejme prišiel o 2 min. neskôr)??? Zažil som už po druhýkrát časovú stratu 1,5 h spolu s ďalšími cestujúcimi vrátane občana anglickej národnosti (ktorý už asi svojim známym nedoporučí cestovať vlakmi po Slovensku) v prestupovej stanici Kysak a toto mňa osobne najviac trápi! Každý z nás má 24-hodinový deň a plány na každý deň. Preto, ak si niekto myslí, že 1,5 h kvôli „pár minútam“ strávených v stanici nikomu neublíži, tak sa veľmi ale veľmi mýli!

Reagovať

mira zo dňa 4.3.2008 19:03

andersen: Kdyby na dráze všichni dodržovali předpisy tak nic nejezdí!!! Je to o lidském přístupu a pokud ho někdo postrádá tak by asi takovou práci neměl dělat. Před týdnem jsem jel zpožděným rychlíkem ze Semil do Pardubic, přijeli jsme asi 5 minut po odjezdu IC 541 a i když ten nemá čekat na přípoje tak světe div se on čekal. To samé se mě stalo několikrát v Přerově, když rychlíky z Brna do Ostravy čekaly na přípoje od Olomouce i když vlastně neměly čekat na žádné přípoje. Když se chce tak to jde. Samozřejmě, že ale i tady se stává že výpravčí je schopný ujet lidem opravdu o blbou minutu.

Reagovať

regenman zo dňa 4.3.2008 20:02

Minulý týden jsem viděl opačný gard,kdy do stanice Otrokovice vjížděl EC Sobieski a v ten okamžik se rozjel osobák do Zlína.Pravda,EC přijíždělo ze sekerou v 16.43,.Osobák měl pravidelný odjezd 16.38,ale stačilo 15s.a EC by zastavilo hned vedle osobáku.To taky nechápu.
A ještě jedna perlička.Tak 2 týdny nazpět rychlík Hradišťan na Prahu horko těžko zastavil před odjezdovým návěstidlem.Úplně ve mě hrklo,když jsem viděl rychlík projíždět kolem nástupiště.Vypadalo to,že to fakt projede bez zastavení.Lidi se tak trochu prošli a hned tu byla sekera 3 minuty. :pipi:

Reagovať

eminem zo dňa 4.3.2008 20:18

celkom dobrý dôvod presťahovať sa do Kysaku :angel

ale vážne, ak išiel pred pol hodinu predošlý osobák tak by som fakt radšej využil ten prfší.

Reagovať

Presovcan zo dňa 4.3.2008 20:45

aká ironia dneska EC 120-tka už čakala na zmeškaný
Zr Gemeran 😀

Reagovať

eminem zo dňa 4.3.2008 21:01

tak asi treba napísat vždy článok na kolajnicové-stránky-internet a časy sa zlepšia.

ale inak by ma štvalo keby som išiel z Košíc do Popradu a tvrdol by som 10 minút v Kysaku

Reagovať

kubicek zo dňa 5.3.2008 10:39

andersen: To víte, že mohl, ale tón a vyznění Vašeho přípsěvku mě opravdu nadzvedl. Pokud modrá guma nejste, tak se omlouvám :-).
Ale jedno mi nedá. Píšete, že „Vlaky takej kategórie ako EC a IC sú na to, by vozili ľudí rýchlo , bezpečne a včas podľa CP“. Tak mi prosím řekněte, proč třeba zrovna sudý Kočičák jezdil někdy na podzim (?) každý den s půlhodinovým zpožděním, když je ten CP a nečekání na přípoje takové dogma. Samozřejmě si taky nedělám iluze o přesnosti vlaků jedoucích opačně z Prahy přes Olomouc na Slovensko v době, kdy se mohutně kope mezi Olomoucí a Zábřehem. Jenže o tom to právě je, že vlaky běžně dostávají desítky minut zpoždění kvůli stavebním pracem apod., ale počkat mimořádně 5 min na NAD nejde…

Reagovať

362.005 zo dňa 5.3.2008 13:37

Keď si tak dnes pozerám štatistiku vlaku EC 120, dňa 3.3.2008 prišiel do Prahy aj tak zmeškaný 17 min… http://poloha.vlaku.sk/?vlak=120
Myslím, že k tomu netreba viac písať. :pipi:

Reagovať

andersen zo dňa 5.3.2008 16:56

Počkajme si na odpoveď na to , prečo nebol daný súhlas na čakanie v Kysaku. Ako to odôvodní zodpovedný pracovník z disp. aparátu. Čo sa týka kopania na trati, každé kopanie na trati znamená zníženie rýchlosti, čo sa prejaví okrem iných dopadov aj na meškaní. To je všade bezstyková koľaj, kde po opravách a rekonštrukciách nasleduje zníženie rýchlosti najmenej na 50 km/h, čo sa jasne prejaví na meškaní.
Okrem toho EC 120 bol odovzdaný v PPS Púchov /H.Lideč s meškaním +4, čo je v tolerancii. Na ďaľšom meškaní sa už pričinili ČD.
Keby si disp. výpravca v Kysaku dovolil svojvoľne čakať na prípoj, bez toho, žeby na to nemal súhlas, nasledoval by postih , najmenej finančný, až nie aj disciplinárny ! 💡

Reagovať

slnecnik zo dňa 5.3.2008 17:43

Keď sa tu už niekoľkokrát spomenul ten tajomný anglický pasažier, ktorý by asi nikomu známemu neodporučil cestovať po Slovensku vlakom, tak si si to v ten moment myslel možno len Ty. Zažil som podobnú situáciu pred šiestimi týždňami vo Švédsku. Vracal som sa z nórskeho Narviku, smerom Kiruna, Štokholm, Malmo,Kodaň odkiaľ som mal večer pokračovať nočným vlakom CNL do Amstedamu a ďalej do Paríža a Nice. Na prestup v Kodani som mal 105 minút. Lenže pred švédskym mestom Vaxjo ohlásili vo vlakovom rozhlase, že na trati sa stala nejaká vážnejšia porucha /nerozumel som presne/, tak sme si vystúpili z rýchlovlaku X 2000, a ako som vo Svédsku zažil, tak na 95 percent plného, všetci pred staničnú halu. Behom 15 minút tam bolo pristavených 8 špičkových autobusov, kde nás rozdelili do staníc priamo, aby autobusy nemuseli schádzať z dialnice do každej stanice. /vlak mal pred sebou ešte 5 zastávok/ A práve až v autobuse mi to prišlo… vlak 200km/h, autobus 110km/h !!! A pred nami 196 žkm. Vedel som, že je koniec. Do Kodane som dorazil s 50 minútami po odchode nočáku. Prišiel so o 20 Eur za lehátko, a celú noc som v Kopenhagen H sedel a plánoval celkom nečakanú zmenu cesty. A ako som začal tento príspevok, nikdy som nezanevrel na SJ. Vrelo odporúčam všetkým Slovákom, švédska železnica je nádherná,veľmi presná,úžasná!!! :byebye:

Reagovať

eminem zo dňa 5.3.2008 19:52

:angel

Reagovať

eminem zo dňa 5.3.2008 19:56

a nejak sa mi vymazal text

to .andersen
sám som zvedavý ako tá stažnost dopadne

to.slnečnik
sa mi to zdá neuveritelné čo píšeš, ale o.k.je to západ.
ale nechápem komu sa chce behat po švécku vlakom ked letadlom je to asi aj lacnejšie

Reagovať

slnecnik zo dňa 5.3.2008 20:29

Je to tak, nie je na tom nič neuveriteľného, ale keď miluješ tak nieje čo riešiť! A zvládol by si za cca 700 Eur počas 13 dní navštíviť 12 hlavných miest štátov EU?? A byť pri Stredozemnom mori aj za polárnym kruhom? /myslím to lietadlo/ Je pravda, prišiel som domov uťahaný ako pes, ale tie zážitky stáli zato!! Asi som blázon, ale optimista a okrem toho som to bral ako tréning na plánovaný budúcoročný Vladivostok a Čínu 🙂 :pipi:

Reagovať

eminem zo dňa 5.3.2008 20:46

o.k.
to je fakt že tolko kútov sveta by som asi nedokázal

muselo to byt fajn.

p.s. a do tej číny a BAM a Ural to ideš ako jedinec???to musí byt dost nebezpečné!!!nie??

Reagovať

Garin zo dňa 5.3.2008 22:38

A dneska ZSSK nechala stáť R 810 Horehronec v stanici Nálepkovo od 16.23 do 19.14h (zavalená trať v km 50). Cestujúcim neponúkla nijakú alternatívu (mohli napríklad odísť autobusom spred stanice do Spišskej Novej Vsi)a odtiaľ Excelsiorom. Idú dva spoje medzi 17-18 hod.

Ďalšia vec, že súprava je zvonku tak špinavá, že ani nepripomína rýchlik. Ale to nikoho kompetentného vo vedení ZSSK netrápi :byebye:

Reagovať

eminem zo dňa 5.3.2008 23:17

škoda že nieje vo vagónoch rýchlikového štandartu aj klasická vojenská lopatka,
cestujúci sa mohli prekopat na druhú stranu.

Reagovať

regenman zo dňa 6.3.2008 15:24

Já jel z Moskva-Ulan Ude-Novosibirsk-Samara-Tuapse-Moskva.Kupé jsme nikdy nezamykaly,když jsme byly v restauráku,kde vám uvaří na přání co budete chtít.Na dráze žádný problém.Vřele doporučuji-absolutní leháro.

Reagovať

eminem zo dňa 7.5.2008 4:58

no ajhľa—-systémom padajúceho HO-NA sa to úplne jednoducho vyriešilo-no peknééé….

ja sa radšej nikdy nesťažujem, pretože som si vedomý faktu že ludia sú omylní a trošku aj leniví a benevolentní a sem tam niečo zanedbajú………a ked sa na to príde tak ako teraz tak rodina príde o živiteľa prípadne v lepšom prípade živiteľovi rodiny strhnú prémie a to zase len jeho detom chýba…..takže ja sa na predavačky v Tescách, vodičov autobusov apod. nikdy nesťažujem u NADRIADENÝCH !!!!!!——ale ich treba napomenúť len priamo osobne a možno pustia do nahavíc a nabudúce si dajú večší pozor-tak!!!

Reagovať

slovenskol zo dňa 7.5.2008 7:48

nho tk vypravca sa bal ze mu strhnu z platu ak by EC meskalo pretosaspytal dispecera n sa bal toho isteho tk nariadil necakat…..co dodat…ja si myslim ze ludia ktory cestuju vlakompravaidelne si na taketo prekvapenia zvykaju…….mna to uz ani neprekvapuje….mne sa to uz x krat stalo…ale mne sa stalo ze osobny vlak zo zvolena do brezna isiel zo zvolena ako nad do bb kde suprava toho isteho osobneho vlaku pockala len 1 autobus z 3 taze na dalsi osobak do brezna muselo cirka 20 ludi cakat poldruha hodiny….dosial nepochopitelne este teraz mam v ociach tie rozvietene konce vlaku na odchodovom zhlavi hehe

Reagovať

rodney001 zo dňa 7.5.2008 9:31

Vazeny pan Chomjak,
z pravneho hladiska nemate ziadny narok na odskodnenie, v pripade ked v cestovnom poriadku je napisane, ze „vlak necaka na ziadne pripoje“. Samozrejme, z Vasho listu vyplyva, ze vina lezi na strane zeleznice, a konkretne z oneskoreneho pristavenia nahradneho autobusu za vlak pred zst. Presov. Dispecer a vypravca postupovali spravne, chybu urobila firma prenajimajuca autobusy. Vlaky kategorie EC a IC su zvlast sledovane, v pripade ze na uzemi jedneho statu vznikne meskanie z viny zeleznice, je zeleznica daneho statu povinna za toto meskanie platit penale (pokutu) za zmeskanie podla znenia medzinarodnych zmluv.
Chapem Vase rozhorcenie, nahradu skody by som vo Vasom pripade pozadoval od firmy prenajimajucej autobusy.
Osobne pred par rokmi sa mi tiez stal pripad, ked som cestoval z Polska vlakom Goral a tento vlak mal meskanie 80 minut, v Ziline som mal 50 minut na prestup na vlak IC Krivan do Bratislavy, a kedze to bolo vlak kategorie IC tak ho vypravca v Ziline vypravil nacas podla cestovneho poriadku. A ja som cakal v zime (to bol januar)v cakarni na vlak R 606 do skoro 2.00 hod rano.Zeleznica mi vratila len rozdiel v cestovnom medzi rychlikom a Ic vlakom s odratanim 10% ciastky cestovneho listka.
S pozdravom
JUDr. Radek Ivanic

Reagovať

a-.m. zo dňa 7.5.2008 15:22

Ten list je doslova výsmech do tváre…

Reagovať

Mulder5 zo dňa 7.5.2008 22:05

Pán JUDr.
Nedá mi to nezareagovať.
Neviem ako Vy, ale ja som v tom článku a ani v odpovedi v liste nikde nepostrehol ani len myšlienku o náhrade škody. Podľa mňa bolo myšlienkou len poukázať na pochybenie min. z ľudskej stránky, čo nakoniec potvrdila aj samotná ZSSK. A ako je to z vracaním cestovného či rozdielov pri meškaniach na ZSSK vieme asi všetci :byebye:
:pipi:
A k tomu spôsobenému meškaniu ( keby k nemu došlo ) – myslím, že na trati Kysak – Púchov by 10 minút nemal byť žiadny problém

Reagovať

rodney001 zo dňa 8.5.2008 8:48

….Pán JUDr.
Nedá mi to nezareagovať.
Neviem ako Vy, ale ja som v tom článku a ani v odpovedi v liste nikde nepostrehol ani len myšlienku o náhrade škody. Podľa mňa bolo myšlienkou len poukázať na pochybenie min. z ľudskej stránky, čo nakoniec potvrdila aj samotná ZSSK. A ako je to z vracaním cestovného či rozdielov pri meškaniach na ZSSK vieme asi všetci

A k tomu spôsobenému meškaniu ( keby k nemu došlo ) – myslím, že na trati Kysak – Púchov by 10 minút nemal byť žiadny problém..

Dobry den mulder5,
Nedá mi to nezareagovať.- neviem co to ma podla mna znamenat.
Ja som len napisal svoju mienku,keby sa p. Chomjak rozhodol od niekoho pozadovat odskodne, cize je to taka moja rada.
O tych spomenutych 10 minutach,ako ste napisal v poslednej vete – urcite by bol o tom zaznam u vypravcu v Kysaku a tak isto aj u dispecera,preto vlak radsej vypravili nacas ako s meskanim, vsetci vieme ze tych 10 min. sa da v pohode do Puchova skratit,ale predpisy su predpisy.Cize byrokracia vladne dalej.
S pozdravom
JUDr. Radek Ivanic

Reagovať

janik33 zo dňa 8.5.2008 11:53

…už niekoľko rokov dozadu R606 chodí o 13:40 +/-.
A R332/333 chodieval priamo z Katowíc do Blavy so zmenou smeru v Žiline a naopak, len toť, nedávno to zmenili…
…a nebolo to nikdy v noci (8:35 a 19:25 v Žiline).

Reagovať

Palio zo dňa 9.5.2008 20:59

Milý pán JUDr. Radek Ivanič!
„Taká Vaša rada a mienka“ o odškodnom nikoho nezaujíma, pretože ste evidentne mimo tému príspevku. Okrem toho oslovujete menovite pána Chomjaka. Ale ktorého a hlavne prečo menovite? Autor článku kritizuje nedostatky vo verejnej doprave, ktorých sa dopustili počas mimoriadností viacerí dopravní zamestnanci a je jedno, ktorej spoločnosti a na akej úrovni riadenia. Osobná doprava je dotovaná štátom pre cestujúcu verejnosť a nie pre to, aby sa plnili percentá splneného GVD na ŽSR, alebo to tak nie je?! V žst. Kysak občas dochádza k excesom z pohľadu cestujúcich ťažko pochopiteľných, za ktoré však výpravcovia tejto stanice častokrát nenesú vinu. Ľudskosť by však bola mnoho raz namieste. A niekoľko minút zmeškaný IC alebo EC vlak nie je až takým problémom. Za riadiacimi pákami v lokomotívach a ovládacími panelmi u výpravcov totiž sedia správni ľudia, ktorí v takom prípade vedia, čo majú robiť. Ryba totiž smrdí od hlavy!!! :byebye:

Reagovať

tratovak zo dňa 14.5.2008 3:03

To: rodney001
síce nie som právnik, ale podla mojho inžinierskeho názoru, keď si kúpim lístok u ZSSK, tak uzatváram „zmluvu“ o preprave so ZSSK. To, že ZSSK zabezpečí prepravu u firmy horná dolna corporejšn ma vobec nemusí trápiť a reklamáciu budem uplatňovať u toho, s kým mám uzavretý zmluvný vsťah.

Reagovať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Zadajte správnu hodnotu *