Váš železničný portál
Registrovať sa

163.095

Plné rozlíšenie v novom okne

Informácie o fotke:

Dátum 2.4.2009
Miesto Brná
Vlak 163 095-3
Autor Petr Volf
Zobrazené 4702

Pridajte sa do diskusie!

Žiadny komentár k: 163.095

figlman zo dňa 31.7.2009 10:41

Trochu neostré, jinak supr :-C

Reagovať

kubicek zo dňa 31.7.2009 14:37

Jojo, clona F3,5 je dost nízká a čas 1/1000 s zbytečně krátký. Díky otevřené cloně je pak nízká hloubka ostrosti a pozadí je hodně neostré. Někdy to může mít smysl, ale tady by se opravdu hodila vyšší clona a tím pádem ostřejší kopečky vzadu. Na vlak jedoucí cca 100 km/h by tady stačilo možná i 1/640 s (když tak mě někdo opravte).

Reagovať

figlman zo dňa 1.8.2009 19:54

No pokud je to kompaktem – je to jiné…zrcadlem v pohodě stačí 1/400-500 a clonu podle potřeby. Však si autor kupuje novou zrcadlovku – tak už snad bude lepší a lepší :-C

Reagovať

kubicek zo dňa 1.8.2009 20:03

Aha, takže se zrcadlovkou si můžu dovolit fotit jedoucí vlak na delší čas než u kompaktu? No to jsou mi věci, mohl bys tuto teorii prosím nějak rozvést?

Reagovať

figlman zo dňa 2.8.2009 9:04

No v tom případě nechápu, proč kolega tuny fotí např. pomalu jedoucí bardotku na čas 1/640, když já bych si ji mohl dovolit fotit na daleko menší čas s větší clonou :otocka:

Reagovať

kubicek zo dňa 2.8.2009 11:21

Svatá prostato… 😳
To ze sebe děláš tele nebo seš fakt mimo? Tušíš vůbec, že když vyfotíš stejný vlak ve stejné rychlosti na stejný čas závěrky 2 různými foťáky, tak bude ten vlak při příliš dlouhém čase expozice rozmazaný úplně stejně, i kdyby jeden foťák byl profi Nikon a druhý krabička za 3 litry? Chápeš vůbec, jaký je vztah v trojčlence čas – clona – ISO? Být tebou, tak si hodně rychle pořídím nějakou knížku o focení (nejlépe pro úplné začátečníky), protože jinak budou ty peníze vražené do zrcadlovky naprosto zbytečné. A do té doby se prosím zdrž rádobyodborných technických komentářů ohledně focení, protože o tom evidentně moc nevíš a děláš ze sebe solidního vola. :pipi:

Reagovať

figlman zo dňa 2.8.2009 13:40

Že nevím nic o focení?? No to nevím – ale autor může potvrdit, že rád poradím, jen jsem prostě nechápal, proč vždy vidím u tunyho tak vysoký čas, když by to v pohodě zvládnul s menším.
A že bych neznal pojmy – čas, ISO, clona?? To bych asi moc fotek neměl Kubikulo :byebye:
A dělám ze sebe vola?? OK KUBÍKU 😉

Reagovať

tuny1 zo dňa 2.8.2009 13:48

Já dávám čas kolem 1/640 proto aby se mi to nemázlo.A komu se to nelíbí aď mi prdel políbí. :he:
A nevím kdo tu neví o focení Honza to určo není.
pápá :byebye:

Reagovať

kubicek zo dňa 2.8.2009 14:18

No já se pořád nedozvěděl, proč je rozdíl, jestli fotím tentýž vlak na 1/500 se zrcadlovkou a kompaktem. V čem ten rozdíl spočívá? Resp. proč se zrcadlovkou můžu fotit na 1/400-1/500 s tam, kde mám s kompaktem 1/640.
Btw: Na to, abys MĚL fotky, ani nemusíš znát pojem clona a ISO. Předpokládám, že i takový Nikon D40 má cosi jako automatický režim. Ale s tím, co víš o focení, počet fotek opravdu nesouvisí.

Reagovať

tuny1 zo dňa 2.8.2009 14:19

😳

Reagovať

figlman zo dňa 2.8.2009 15:26

Jasně… fotku můžu mít i bez znalosti focení – stačí znát kde se zapíná foták a mašká spoušť žee?
Ale mohl jsem napsat že, kdybych neznal něco o focení tak zřejmě nefotím na MANUÁLNÍ REŽIM s nastavení času i clony a ISA, které si vlastně nastavit mohu při automatu…
Jsme ale 2 žře nerozumím tomu, že JÁ fotím banána na koridoru na čas 1/500 a tuny s jiným fotákem tak hodí čas jiný – ale já ti to vysvětlit nemohu já tuny nejsem víš? 🙂

Reagovať

riky zo dňa 2.8.2009 18:59

Nechci se zbytečně motat do vaší diskuze, ale kubicek má pravdu, taky nevidím rozdíl mezi časem na zrcadlovce a kompaktu. Když na obojím nastavíte stejný čas, tak to bude stejně rozmazané !!! a pak jak už psal Kubicek čím nižší clona tím horší kresba pozadí, nejlepší je najít si na internetu na jakou clonu fotí nejlíp daný objektiv a na takovou clonu fotit. a pojmi čas-clona-iso je vážně to nejdůležitější nastavení při focení a nejsem si moc jistý jestli to Faigja umí nastavit optimálně co jsem si mohl zatím všimnout.

Reagovať

figlman zo dňa 2.8.2009 19:50

riky – pokud narážíš na mojí kresbu u fotek – tak to spíš kazím při editech, které ještě moc neovládám. Clonu nastavit umím – Honzinus mě učil – optimální 8 – 9 a čas podle potřeby – co se fotí. A ISO samozřejmě držet co nejméně to jde.
Jinak jsem si také myslel, že pokud se na kompaktu a na zrcadle nastaví stejný čas – bude to stejně ostré / rozmazané, ale zarazilo mě nastavení časů tunyho, který na koridoru někdy dává 1/800 i více…

Reagovať

riky zo dňa 2.8.2009 19:57

Ano, já na koridoru též dávám i přes 1/800, ono je něco jiného fotit vlak který jede v oblouku 75km/h a také něco jiného fotit na rovince, kde může jet až 160km/h, pak ještě záleží z jakého úhlu to fotíš abys to neměl rozmazaný takže jestli tuny fotí na 1/640, tak na tom nevidím nic špatného a na 1/800 taktéž ne.

Reagovať

tuny1 zo dňa 3.8.2009 6:39

Riky já fotím na větší časy protože když jsem vyfotil EC na 1/400 bylo to mázlé.Já dávám na koridoru od 1/640 po 1/1000 pro mě je to tak lepčí.

Reagovať

kubicek zo dňa 3.8.2009 8:28

riky, tuny: Máte pravdu. Na vlak jedoucí 160 km/h je opravdu třeba čas 1/800, spíš však 1/1000 s. Ostatně není problém spočítat si, o kolik cm se pohne vlak jedoucí 160 km/h třeba za 1/500 a 1/1000 s, že? Osobně taky dávám radši kratší čas pro jistotu (pokud to podmínky dovolí a clona není moc nízká), protože podexponovanou fotku můžu výrazně vylepšit v PC, zatímco máznutý vlak už nenapravím ani svěcenou vodou.
Takže snad už kolega Faigl pochopil, proč fotí na delší čas než kolega Borženský. Rozdíl je ve fotografech, nikoliv ve fotoaparátech. A o to mi šlo od začátku, aby se rozdíl v potřebných časech expozice (myšleno vůči rychlosti vlaku) nezdůvodňoval rozdíly kompakt vs. zrcadlovka.

Dodatek:
„optimální clona 8 – 9 a čas podle potřeby“ – bohužel u vlaků, zvláště těch rychle jedoucích, je limitujícím faktorem právě čas expozice. Ono je sice hezké dát tam clonu, při níž má objektiv optimální kresbu, ale pokud to zároveň bude znamenat čas např. 1/100 s, tak kresba bude to nejmenší, co tě na výsledné fotce bude zajímat;-).

Reagovať

figlman zo dňa 3.8.2009 8:56

kubicek – jasně když vlak jede 160 km/h.. ale kolik takových úseku v ČR je?
Spíš tedy píšu – lepší dát první clonu a potom čas při slunném počasí a když víme, že vlak nepojede moc rychle..
A jak jsem narážel na časy u tunyho.. Nedávno na 749 na lokálce = 1/640…tam ale přes 100km/h nepojede ne?

Reagovať

tuny1 zo dňa 3.8.2009 9:45

Já jsem dal 1/640 jen proto aby se mě to nemázlo protože mi šlo o to abych to měl co nejlepší.Možná tomu nikdo nechápe ale pro mě je to tak lepší.
A tak jak říká Jakub podexponovanost lze vytáhnout na PC ale mázlost nikoliv. :he:

Reagovať

figlman zo dňa 3.8.2009 10:38

A můžeš mi říct jak rychle tam ten vlak jel, že jsi potřeboval 1/640?? : no no no:

Reagovať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Zadajte správnu hodnotu *