Váš železničný portál
Registrovať sa

Pár záberov zo Semmeringu

Reportáže 29.6.2013 22:00 Peter Vlček Zobrazené: 2823

Množstvo tunelov, mostov, smerových oblúkov, krásnych staníc a nádhernej prírody je veľké lákadlo, preto som si pred pár dňami druhýkrát v živote spravil výlet na Semmering. Minulý rok počasie vôbec neprialo, preto som tento rok dúfal v priaznivú predpoveď počasia. Ako sa darilo, vám sprostredkujem prostredníctvom nasledujúcich záberov.

Naša cesta začína v Žiline, kde spolu s otcom nastupujem do rýchlika R440. V Třinci pristupuje kolega Roman. V Bohumíne čakáme na príchod R407 „Chopin“, ktorý nás odvezie do stanice Wien Meidling. Po krátkom prebehnutí stanice nastupujeme do vlaku smer Payerbach – Reichenau, kde sa prestupuje na vlaky smer Semmering. Predtým však ešte v stanici Wiener Neustadt Hbf. fotíme náš prvý dnešný „RailJet“, ktorý je v tomto prípade tlačený policajným „taurusom“ 1216.250.

Do tichej staničky Payerbach – Reichenau nás doviezol Push-Pull ťahaný strojom radu 1144. Fungujúci, teda ťahaný aj tlačený Push-Pull, je tu samozrejmosť, u nás sa jedná skôr o mimoriadnu udalosť. I keď treba priznať, že súprava, ktorá nás priviezla, mala isté problémy a bola mašinkou obiehaná, no bol to jediný Push-Pull, ktorý mal na prvý pohľad nejaké problémy. Ponúkam aj pár záberov z jeho interiéru…

Máme troška času a tak sa rozhliadame po okolí stanice. Zopár historických exponátov vystavených vedľa stanice, obrazy zo stavby trate, ako aj staničku úzkorozchodnej trate Höllentalbahn, smerujúcu z Payerbachu do obce Hirschwang cez tzv. Diablovú dolinu, to všetko nájdete v blízkom okolí tejto stanice.

Nasadáme na „Talent“ smer Semmering. Vystupujeme na zastávke Wolfsbergkogel, ktorá sa nachádza v krásnom esíčku medzi dvoma tunelmi. V tejto rannej hodine však neponúka veľmi dobrý násvit, preto nastupujem na prvý vlak smerujúci spať. Napriek tomu, že sme na mieste strávili len pár minút, frekvencia vlakov je tu doslova neuveriteľná. Ešte je nutné spomenúť, že na každej zastávke sa nájde, aspoň pre mňa, veľmi prehľadný cestovný poriadok pre obidva smery, aj s prípadnými prestupmi na iný vlak…

Stanica Breitenstein a jej okolie taktiež ponúkajú množstvo zaujímavých pohľadov. Hneď po odchode nášho vlaku prechádza stanicou stroj 1016.024 s prázdnymi autovozňami. O pár minút neskôr je nasledovaný dvojicou „taurusov“ spoločnosti Adria, ktoré však vďaka protiidúcemu nákladnému vlaku fotíme len s veľkým šťastím…

Cestička zo stanice nás zaviedla k domčeku, ktorý je vidno aj na predchádzajúcej fotografií. Tam fotíme „RailJet“, za ktorým idú opäť prázdne autovozne.

Vyšľapanou cestou v tráve sa presúvame bližšie k tunelu Krausel, ktorého dĺžka je len 14 metrov. Prichádzajúce vlaky je počuť s veľkým predstihom, preto je dostatok času pripraviť sa na fotografovanie.

Nákladné vlaky jazdia do kopca s príprahmi, postrkmi alebo aj s príprahom aj s postrkom, spať sa niektoré mašinky, ktoré v ten deň zabezpečovali spomínané postrky resp. príprahy vracajú strojne. Za krátkym tunelom nasleduje krásny most, na ktorý vlaky vychádzajú z ďalšieho tunela. Na tomto mieste je dostatok priestoru na to, aby ste mali možnosť na pár minút zložiť z chrbtu batožinu…

Predpoveď počasia vychádza, blíži sa 14. hodina a v diaľke je vidno blížiacu sa búrku. Preto sa vraciame späť do stanice, nastupujeme do vlaku smer Mürzzuschlag, kde sa nachádza depo a železničné múzeum. Máme však len málo času na vlak späť do stanice Wiener Neustandt Hbf., preto len narýchlo fotíme stroj 1040.010 a odchádzame.

Po príchode do Wiener Neustadt nakupujeme nejaké pitie a jedlo na cestu domov, sadáme do vlaku EC 74 Franz Schubert, ktorý nás zavezie do Břeclavy. Tento výlet som musel absolvovať s požičaným foťákom, keďže môj sa podrobuje oprave ostrenia, takže ďakujem Marcelovi za poskytnutie jeho Nikonu  .

Čo dodať na záver? Semmering vždy ponúkne niečo pekné, nové, krásne pre každého, preto budem opäť zvažovať cestu do týchto miest. Myslím, že sa to oplatí…

Autor: Peter Vlček

Pridajte sa do diskusie!

Žiadny komentár k: Pár záberov zo Semmeringu

marcello.s zo dňa 30.6.2013 10:11

Peťo, rado sa stalo :-C Zábery – nádhera…

Peter Dirga zo dňa 30.6.2013 10:23

Titulka štýlová, fotky na úrovni! 🙂

Michal Plihal zo dňa 30.6.2013 10:37

Veľmi pekné, úplne iný svet 🙂

hmphoto zo dňa 30.6.2013 14:03

Vlčekovci paráda, pastva pre oči. Ako sa vraví: Iný kraj, iný mrav. Tu je to vidieť na každom zábere.

Matej Jurik zo dňa 30.6.2013 14:45

Nádhera :haha:

Juraj Streber zo dňa 30.6.2013 21:33

no paráda :-C

vladdo zo dňa 2.7.2013 6:45

Pekný „výkon“….Klasické fotofleky na Semmeringu ako Krausel Klause viadukt a pod. Dvojička Adrií bola včera aj z Petržalky do Rakúska s cisternami…..Škoda, že ste nemali šťastie na nejakú elektrickú 1142jku OBB s vlakom.