Váš železničný portál
Registrovať sa

Dvojičky dnes zachraňovali R 605 a IC 10511

Stručne z naších tratí... 15.2.2012 20:50 administrator Zobrazené: 4932

Iba prednedávnom sme vás na našich stránkach informovali o bratskej výpomoci „Dvojičky“ 131.027/028 na R 760. Dnes bola na tratiach ŽSR situácia obdobná. Ako prvý podľahol rýchlik R 605 na čele s 363.101, ktorý po vykrátení motorovej skupiny vplyvom nepriaznivého počasia uviazol pri zastávke Liptovské Vlachy. „Dvojička“ 131.079/080 dotiahla šestopäťku do žst. Sp. Nová Ves odkiaľ sa „Eso“ 363.101 vybralo do Košíc vlastnou silou. Zlé meno ZSSK urobila aj „Gorila“ 350.015, ktorá IC 10511 dotiahla len po Liptovský Mikuláš, odkiaľ jej pomohla novoveská 131.037/038, ktorá sa v Spišskej Novej Vsi z kilometrického dôvodu vystriedala s 131.035/036. Pracovníci ZSSK Cargo tak dnes pomohli spoločnosti ZSSK aj napriek tomu, že im odobrala režijne výhody na tieto vysokokategorizované IC vlaky. Doplnené.



Pohľad na súbežnú jazdu R 605 a R607.

R605 v žst. Štrba, kde dnes napadlo množstvo nového snehu.

Krátky pobyt v Poprade.


Pohľad na IC 10511 v žst. Bratislava v spoločnosti s retro 263.005. Autor:
M262.061.


Pri odchode ešte nikto netušil, že do Košíc tento vlak privezie „Dvojička“. Gorila 350.015 míňa svoju kolegyňu 350.017, ktorá čaká pravdepodobne na svoj prvý výkon. Autor:
M262.061.


V žst. Spišská Nová Ves nasledovala výmena rušňov na IC 10511.

Pohľad na „Dvojičky“, ktoré sa vystriedali na IC 105011.

Ešte skúška brzdy a vlak je pripravený na odchod.

Dvojička po pristavení do RD.

Záverečná náladovka.

Autor: © 2012 R.I

Pridajte sa do diskusie!

Žiadny komentár k: Dvojičky dnes zachraňovali R 605 a IC 10511

Matej Jurik zo dňa 15.2.2012 21:08

Poriadna mašina sa nezapre.

Reagovať

ufo zo dňa 15.2.2012 22:04

„Pracovníci ZSSK Cargo tak dnes pomohli spoločnosti ZSSK aj napriek tomu, že im odobrala režijne výhody na tieto vysokokategorizované IC vlaky.“

-tie výkony HDV ZSCS boli zadarmo? :good:

Reagovať

362.001 zo dňa 16.2.2012 4:20

ufo: Áno, rušňovodiči zadarmo.
Bolo to o ich dobrej vôli, mohli inak odvoz vlaku, na ktorý nemajú oprávnenie odmietnúť, v pokoji sedieť v depe alebo na rušni na nákladnom vlaku, namiesto dobrovoľného kladenia svojho krku na klát.

Reagovať

tiger zo dňa 16.2.2012 7:42

„…Bolo to o ich dobrej vôli, mohli inak odvoz vlaku, na ktorý nemajú oprávnenie odmietnúť,…“

toto je veta….

takže viezli vlak na ktorý nemajú oprávnenie a ešte sa tým chvália?!
každopádne im zato ZSSK zaplatí len peniaze nedostanú tí čo si to zaslúžia.

Reagovať

Martin Betak zo dňa 16.2.2012 9:01

Nebolo by jednoduchšie ak by rušňovodič ZSSK pilotoval cargáčovi za predpokladu že ten zssk majster nemá papiere na hdv 131? V prípade NU by neobstálo ak by mal aj B1, to sa dá využiť leda u regiojetu.

Čo sa týka výhod/nevýhod vzhľadom na nový systém klasifikovania cestovného už necestujú vlakmi IC ani zamestnanci ZSSK nakoľko poplatok za príplatok je dvojnásobne vyšší než poplatok pre obyčajného civilistu.

V prípade neschopností aj sami sebe pomáhame zadarmo, naviac, nad 12h (nepapierovo) len aby sa zachránila situácia, a tiež nám to nikto nezaplatí a tiež by sme to mohli odmietnuť.

Reagovať

ufo zo dňa 16.2.2012 15:31

To je pekné, Cargo rušňovodiči robia pre Cargo zadarmo?

ZSSK platí Cargu, nie Cargo rušňovodičom.

Reagovať

XxXcompany zo dňa 16.2.2012 16:07

,,už necestujú vlakmi IC ani zamestnanci ZSSK nakoľko poplatok za príplatok je dvojnásobne vyšší než poplatok pre obyčajného civilistu.“

– Ani cestujúci s preukazmi Maxi Klasik nakoľko im to zdražili viac ako 7x z 0,66 na 7€ . Hanba.
Okrem toho je to choré pretože aj tí ,ktorí si na celý rok predplatili I. tr. majú platiť príplatok do I. tr. 2€ ?!

Takže obyčajný civilista to má presne rovnako a patrí pod tú istú cenovú skupinu. :pipi:

Reagovať

362.001 zo dňa 16.2.2012 17:02

Už sme sa dostali do fázy, keď každá strana presadzuje svoj vlastný uhol pohľadu a to je nie dobré.
Priznajme si ale pár objektívnych faktov:
1. Rušňovodiči ZSSK tiež nechodia do roboty a nevozia tie IC-čka zadarmo.
2. Za porovnateľnú zodpovednosť majú rušňovodiči v ZSSK o cca 100 Eur lepší príjem ako v Cargu, s výhodami začínajú byť Cargáči na tom čoraz horšie.
3.Tí zodpovední, čo dohodli a podpísali tieto vzájomne nevýhodné podmienky medzi firmami, ani v najmenšom nie sú odkázaní na nejaké smiešne režinky a IC-čka.
Z kontextu článku som aspoň ja pochopil, že reč je o rušňovodičoch, strojmajstroch a dispečeroch, ktorí večer situáciu zachráňovoali a dávali krk na klát, nie o menežeroch, ktorí sedeli toho času doma a nevedeli ani, čo sa deje.

tiger: Veru bohužiaľ, to je veta.

djexpres: Vzhľadom na to, že rušňovodiči B2 sú naďalej tlačený k vozbe osobných vlakov, ja osobne by som mal a presadzujem jedno riešenie:

Rušňovodič ZSSK si sadne za kontrolér, prihlási sa do rýchlomera a Cargáč ho poučí z najzákladnejších veci ohľadom obsluhy. Ono zas tá dvojička nie je niečo extra iné od 350-ky, myslím, že za minútu bohato vie všetko čo mu treba (povoliť BP, vergľovať rajčakom, hamať BSE-čkom predsa vie dávno..), zvyšok (funkcie Mireru, možnosti EDB) mu ukáže/vysvetlí „za pochodu“.
Ďalej by sedel Cargáč na mieste pomocníka ako technický doprovod. To značí, žeby žop-kára upozornil v prípade nesprávnej obsluhy a odstranil prípadné vzniuknuté závady na HDV (vypadnutý istič, zaúčinkovaná ochrana, vyradenie sekcie) – čiže zodpovedal za jeho technickú stránku a správnosť obsluhy.
A je po probléme. Vlak osobnej dopravy vezie rušňovodič so skúškou B1 a na správnosť obsluhy dohliada pilot z Carga, ktorý má zas poznanie príslušného radu HDV. Neviem, čo tomuto riešeniu na obnoch stranách bráni.

Reagovať

ufo zo dňa 16.2.2012 17:45

Tu nejde o uhol pohladu, ide o fakty. Zbytočne sa budeme baviť, kto má aký plat a zamestnanecké výhody.
Keď si PSŽ objedná výkon HDV a fíru Carga, tiež napíšeš, že sa nemôžu voziť v IC vlakoch za 5 EUR a že ten čas mohol radšej stáť niekde a čakať na nejaký nákladný vlak ZSCS?

Reagovať

362.001 zo dňa 16.2.2012 18:28

Presne tak, uhol pohľadu.
Po prvé, ja som článok nepísal, ja IC-čkami necestujem, ja s tým problém nemám. Ale v princípe s článkom súhlasím.
Po druhé, PSŽ je súkromná firma, kým ZSSK aj ZSSKC majú jedného vlastníka, ktorým je štát a cestovné výhody oboch firiem reguluje ministerstvo.
Pretu toto moje porovnanie áno a Tvoje nie.
Ti garantujem, že ak v sprivatizovanom Cargu nezarobí mašinista 500-600 Eur ale aspoň tisíc, nebude nik za režinkou plakať.

PS: SŽDS má momentálne zmluvu so ŽSR o udržiavaní prejazdnosti zasnežených tratí. Nárokuje si u nich ZSSK náhrady za škody na HDV spôsobené snehom na koľaji?

Reagovať

jones zo dňa 16.2.2012 19:54

Zasa sa tu popísalo 😕

Neviem,kto riadil 605(SPD ŽA),ale k 10511- riadil rušňovodič ZSSK,a výmena v SNV kvôli závade na HDV,a nie kilometrickému priebehu.

Reagovať

362.001 zo dňa 16.2.2012 21:13

jones, nechaj 605 aj 10511..
Autor článku a ja dobre vieme, kto riadil 605, kto 511 po SNV, kto bol na 10511 so žopkárom na mašine zo SNV a prečo odstúpila 37/38.
Sú to veci, ktoré na internet nepatria.

Reagovať

jones zo dňa 17.2.2012 7:01

362.001: Patrí,nepatrí.

Ak sa povie A,treba aj povedať B.

Ja som len reagoval na Vaše komentáre. :pc:

Reagovať

362.001 zo dňa 17.2.2012 15:05

jones, ok, nedbám, tak teda dopovedz aj to B ak tu dačo podľa Teba tajíme.
Povedz nám teda, kedy vznikla tá závada, pre ktorú bolo HDV odstavené do depa, odkiaľ a za akých okolností (na čie naliehanie) bol ten rušeň na IC zobratý a kde mal predtým namierené.
Prezraď, kto riadil a kto bol na stanovišti IC 10511 z LM po SNV a kto zo SNV po PP, kto sedel na 350-ke.

Keď myslíš, že to treba rozmazávať.

Reagovať

jones zo dňa 17.2.2012 18:31

:he: :he: Tá ješitnosť. :he: :he:

Reagovať

administrator zo dňa 18.2.2012 0:28

Jones

Myslím, že stačilo : no no no:

Reagovať

jones zo dňa 18.2.2012 11:41

Len nepovedať pravdu,potom pomáha každy,že? Neospravedlňujem sa,nemám začo. : no no no:

To bol môj posledný príspevok na ….. :good:

Reagovať

JCM zo dňa 18.2.2012 16:00

Co sa dialo, sa dialo, nie je to az take podstatne ako to co pisal 362.001.. Uplne s nim suhlasim v tom, ze cargo rusno by mali riadit za technickeho doprovodu rusnovodici zo ZSSK… Rozdiel medzi 131 a 350 je v riadni takmer zanedbatelny.. Ja osobne by som odmietol sadnut za rajcaky vlaku ZSSK..

Reagovať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Zadajte správnu hodnotu *