Váš železničný portál
Registrovať sa

Fotogalérie 2007 – VIII. časť: Mirek a jeho výběr fotografií roku 2007

Česká republika 7.2.2008 23:00 mira Zobrazené: 2516

Fotografování na železnici je koníček, který když vás chytne, tak už nepustí. Sám jsem začal s focením teprve nedávno. Přesněji řečeno před rokem a třemi měsíci, když jsem si koupil krabičku zvanou digitální fotoaparát. Za tu dobu jsem už stačil strávit desítky, možná i stovky hodin cestováním a číháním u trati na vlak. Stálo mě to už hodně zašpiněných částí oblečení, ale co je to vůči nádhernému pocitu z povedené fotky. Ne vždy se výprava povede, ať už díky nepřízni počasí nebo jiným nepředvídatelným věcem, ale tak už to u focení bývá. Při vybírání fotek pro můj první ročník železničního fotografa jsem se snažil vybrat ty z těch nejlepších a nejzajímavějších, co se mi za uplynulý rok povedly. Doufám, že se vám budou líbit. Prosím tady jsou:

Mým prvním letošním výletem za železnicí, ale i za běžkami byla cesta na Ramzovou dne 10.2. Po nedlouhém čekání na rychlík Praděd se z údolí Branné ozval již dobře známý zvuk šestiválce lokomotivy 749. Po další chvíli se už vynořil na vysokém náspu mezi Ostružnou a Ramzovou.

749.250 zdolává stoupání mezi Ostružnou a Ramzovou, 10.2.2007.

Na další ,,běhání“ okolo trati jsem se vydal začátkem března, konkrétně 2.3. Tentokrát jsem si vybral hlavní tah – trať 270 v úseku Jeseník nad Odrou – Polom. Vzhledem k denní době, kterou jsem zvolil, zde bohužel nevládl příliš silný provoz a tak se mi podařilo vyfotit jenom dva vlaky. Pak se slunce schovalo za mraky a mě nezbylo nic jiného, než se vrátit domů.
163.248 v Jeseníku nad Odrou, 2.3.2007.

V dubnu už byly moje úlovky bohatší. Při projížďkách na kole okolím Přerova jsem si zajel, pro mě už dobře známý flek, v nedaleké Rokytnici u Přerova. Poprvé jsem tady fotil už v listopadu 2006. Podařilo se mi zachytit několik vlaků, z nichž jsem vybral osobní s esem 363 056. Protože nám ve škole odpadla výuka, tak jsem se hned následující den ráno vypravil do Moravského Písku. Nevýhodou Ferdinandky je to, že je zde levostranný provoz. Než jsem tedy našel to správné místo, projelo už hodně vlaků a už nezbývalo moc času na návrat. Ale štěstí se na mě usmálo a na rychlíku jela tzv. poštovka 362 119.
363.119 projíždí CHKO Váté Písky u Moravského Písku, 26.4.2007.

363.056 se rozjíždí ze zastávky v Rokytnici, 25.4.2007.

Květen, měsíc kdy všechno kvete a zelená se, byl asi mým nejčinorodějším měsícem. Hned druhý májový den jsem se odpoledne vydal do Teplic nad Bečvou, jednak proto abych si zde něco zařídil, ale taky jsem měl v úmyslu si tady zvěčnit pár vlaků. Počasí přálo a tak se mi povedl pěkný úlovek v podobě další reklamní lokomotivy, tentokráte peršinga v barvách Čezu. A protože se mi v Teplicích zalíbilo, další den jsem tu byl zase, tentokrát ráno. Sluníčko stále svítilo, obloha byla bez mráčku a tak se mi opět podařilo pár fotek. Ta, nákladního vlaku s hrbatou, mě stála málem ztrátu dokladů, když jsem narychlo vytahoval foťák z batohu. Nějak jsem si toho nevšiml, a až když jsem se vracel zpět na zastávku, tak vidím něco ležet na zemi. Takže nakonec všechno dobře dopadlo.

163.030 u Teplic nad Bečvou, 2.5.2007.

130.018 projíždí zastávkou Teplice nad Bečvou, 3.5.2007.

Ještě tentýž měsíc jsem několikrát vyrazil na kole do okolí Přerova, projet se, ale taky něco vyfotit. 12.5 to bylo pendolino u Dluhonic mířící z Ostravy do Prahy, dalším úlovkem na stejném místě se o několik dnů později stala hrbatá s uhelným vlakem do Čech. A do třetice jsem na kole vyrazil trochu dál, do Brodku u Přerova, kde jsem se těsně vyhnul bouřce a výsledné fotky stály opět za to.
130.024 opouští výhybnu Dluhonice, 25.5.2007.

Večerní SC míří do Prahy, 12.5.2007.

151.027 se řítí do stanice Brodek u Přerova, 29.5.2007.

163.042, Brodek u Přerova, 29.5.2007.

V červnu se mi díky zkouškovému období v Olomouci nedostávalo moc času, ale i přesto jsem si ho našel a vyrazil na nějaký ten výlet. Tím prvním bylo odpoledne strávené nedaleko Mladějovic na trati z Olomouce do Šumperka. Cestou jsem si vyhlídl kukuřičné pole, odkud pochází záběr „zamračené“ s osobním vlakem do Šumperka.
749.107 projíždí podhůřím Jeseníků, 11.6.2007.

O několik dní později jsem se při mých častých projížďkách na kole zatoulal do nedalekého Oseka nad Bečvou, kde mimochodem dělají výtečnou zmrzlinu. Stojí se tu na ni opravdu fronty, takže až pojedete okolo, určitě se tam zastavte. A protože jsem okolo trati šmejdil už na podzim roku 2006, tak jsem věděl, kde se dá najít vhodné místečko. Počasí opět vyšlo, na místo jsem přijel s jazykem na vestě, ale vyfotit pražskou jedničku s reklamou poštovní spořitelny se mi podařilo.
Poštovní spořitelna 151.014 u Oseka nad Bečvou, 18.6.2007.

Jelikož jsem v červenci měl dlouhodobější brigádu mimo své bydliště, tak se to odrazilo i v počtu fotek. Tento měsíc jsem tedy vyrazil pouze na jeden výlet a to na úzkorozchodnou železnici z Třemešné do Osoblahy. Cesta probíhala normálně, venku azurová obloha a nic nenasvědčovalo tomu, že by se mělo počasí zkazit. Bohužel, jak už to někdy bývá, tak mě nepříjemně překvapily mraky, které se začínaly po obloze trousit už od Opavy. V Osoblaze bylo úplně zataženo. Nazpět do Třemešné jsme se vydali pěšky a cestou jsem vyfotil osobáček v Horních Povelicích. Jako na potvoru se udělalo pěkně až při našem odjezdu zpět domů.
705.914 odjíždí z Horních Povelic do Osoblahy, 7.7.2007.

750.914 je připravená opět vyrazit na trať, 7.7.2007.

Zato v srpnu jsem si opět zpravil chuť. Jednak jsem strávil několik dní ve východních Čechách a ke konci srpna také na dovolené v Itálii. Hned prvního srpna jsem vyfotil několik vlaků v okolí Malých Svatoňovic, rodišti bratří Čapků. Další den jsem vyrazil na výlet do Krkonoš. Do Svobody nad Úpou to šlo ještě vlakem, dál na Pomezní boudy už jsem musel použít autobus. Odtud jsem se po česko-polské hranici opět vrátil do Svobody, odkud pochází následující fotka 810-tky v barvách Viamontu.
854.019 odjíždí z Malých Svatoňovic, 1.8.2007.

810.205 ve Svobodě nad Úpou, 2.8.2008.

Mé dovolené na pobřeží Ligurského moře jsem se už věnoval v napsaném článku, tak tady jen dávám dvě fotečky na připomenutí.
E656.280 tlačí osobák do Janova, Diano Marina, 25.8.2007.

Treno Regionale v Cervu, 28.8.2007.

Protože mě škola začíná až 1. října, tak jsem se v září se spolužáky vydal na 5 denní putování po Slovensku. Jelikož tato dovolená byla pojata turisticky a my jsme se přemisťovali každý den s krosnou na zádech o desítky kilometrů dál, mnoho času na „šotoušení“ mi nezbylo. Ale přece jenom jsme si jeden den vyhradili na ČHZ. Ubytovaní jsme byli v Breznu, ale po náročném dnu, kdy jsme přešli celou Poľanu a po večerní akci jsme se na cestu do Chvatimechu vydali až v poledne. Já jsem se však probudil už brzo ráno a šel jsem k blízké trati číhat na vlaky. Tam se mi povedlo ulovit jednu 811 a 812, obě mířící do Brezna…
812.061 přijíždí do zastávky Brezno město, 13.9.2007.

Cestou z Chvatimechu nás ve výhybně Šánské dojel motoráček, kterým jsme pak pokračovali do cíle naší cesty Čierneho Balogu.
M 21 se křižuje s Rábou ve výhybně Šánské, 13.9.2007.

Po návratu domů jsem ještě několikrát vyrazil na lov. Jednou opět do Mladějovic, kde se mi podařilo zachytit nováčka v olomouckém depu a sice 749 260 původně z Letohradu. Další výlet následoval den poté do Bludova. Tam jsem měl v plánu vyfotit 831, jenže byla výluka do Rudy nad Moravou a tak zůstalo u focení šumperských regionov mezi Bludovem a Postřelmovem.
749.260 u Mladějovic, 24.9.2007.

814.008 mezi Bludovem a Postřelmovem, 25.9.2007.

Synonymem podzimu se pro mě stal říjen, kdy se stromy začaly zbarvovat do žlutočervených odstínů. Jelikož se teploty snižovaly natolik, že už to nebylo na ježdění na kole, začal jsem vyrážet pěšky. A protože pěšky daleko nedojdete, tak jsem to zkusil přímo na kraji Přerova. A nelitoval jsem, protože i tady se dají udělat zajímavé snímky.
162.038 přijíždí do Přerova, 13.10.2007.

363.021 opouští Přerov, 14.10.2007.

17.10 jsem se však rozhodl vyrazit do Kunčic pod Ondřejníkem, kde jsem dosud byl pouze jako turista. To jsem ještě nevěděl, že to bude na dlouhou dobu poslední den s jasnou oblohou.
754.068 v Kunčicích pod Ondřejníkem, 17.10.2007.

842.011 pod Skalkou, Kunčice pod Ondřejníkem, 17.10.2007.

Závěrečným měsícem uzavírajícím tento článek je listopad. Zde už se mi díky zvyšujícím se povinnostem do školy nedostávalo moc příležitostí k focení. Přece jenom jsem si však našel trochu času, abych mohl zase vyrazit na čerstvý vzduch do přírody, za železnicí. První fotku této zimy jsem pořídil s olomouckým krokodýlem v Hlubočkách. O dva týdny později nám odpadly nějaké přednášky a díky pěknému počasí jsem neváhal a vyjel do Moravského Berouna.
851.013 v Hlubočkách, 13.11.2007.

843.001 v Moravském Berouně, 28.11.2007.

751.172 u Moravského Berouna, 28.11.2007.

Západ slunce v Hranicích, 1.11.2007.

Touto fotografií bych chtěl uzavřít rok 2007 a popřát Vám mnoho zdařených fotografií s železniční tématikou v roce 2008.

Súvisiace články:
FOTOGALÉRIE 2007 – VII. časť: Strndovo ohlédnutí za rokem 2007 – II.část
FOTOGALÉRIE 2007 – VI. časť: Strndovo ohlédnutí za rokem 2007 – I.část
FOTOGALÉRIE 2007 – V. časť: Pohľad na dianie na železnici cez objektív PavlaP.
FOTOGALÉRIE 2007 – IV. časť: Pohľad na trate v roku 2007 prináša Mernoše
FOTOGALÉRIE 2007 – III. časť: GVD 2006/2007 přes hledáček fotoaparátu TheoKojaka
FOTOGALÉRIE 2007 – II. časť: Rok 2007 na koľajniciach zachytený Mircovym objektívom
FOTOGALÉRIE 2007 – I. časť: Andyho pohľad na železničný rok 2007
FOTOGALÉRIE 2007 – Úspešný projekt na RAILPAGE.NET aj tento rok!

Autor: Mirek Blaťák

Pridajte sa do diskusie!

Žiadny komentár k: Fotogalérie 2007 – VIII. časť: Mirek a jeho výběr fotografií roku 2007

TTFun zo dňa 8.2.2008 7:46

super, krasne, vystizne. 🙂 Tak toto je fotogaleria ako ma byt. Zlepsil si mi naladu ktoru mi pokazila ina galeria na inych strankach 😀 Fakt good.

kubicek zo dňa 8.2.2008 8:57

Souhlas s níže uvedeným příspěvkem.

Presovcan zo dňa 8.2.2008 10:08

Pekné fotky ale tá posledná normálne nemá chybu, super 🙂

strnda zo dňa 8.2.2008 17:39

Pěkně zpracovaná reportáž. Fotky se mi taky líbí.
Jinak u Přerova se dobře fotí, mám tam pár vytypovaných míst…
Přeji hodně úspěchu ve škole a nové železniční sezóně. :byebye:

LuKo zo dňa 9.2.2008 0:17

Nadherne fotky, pekne pokoukani, snad je to Jesenikmi neprijemne zatahalo za oci 😥

Sari zo dňa 9.2.2008 14:50

Senzace, fotky z Moravy obzvlášť potěší. Díky ! ! !