Váš železničný portál
Registrovať sa

Čo som nafotil v roku 2018

Fotogalérie 13.1.2019 0:00 MartinTn Zobrazené: 2424

Rok 2018 je za nami a tak je čas na malú rekapituláciu. Povinností je stále viac, ale našťastie som si občas našiel nejakú tu chvíľku na odskočenie si sem-tam k trati, ale kedže sa mi nepáčia nátery typu „blonski“ a „najbrt“ tak som hladal iné miesta pre svoju fotorealizáciu, a tou sa okrem občasných odskokov na pár minút k trati v okolí bydliska  minulý rok stalo Maďarsko, kde sa konali odklony u Szekesfeherváru a jazdilo tam dosť vlakov a nielen s mojimi obľúbenými sergejmi, ale aj mnoho iných velkých i malých motorových lokomotív a tak si tam každý fanúšik Dieslových „mašín“ prišiel na to svoje. Jeden kolega tam za celý rok strávil skoro 40 dní…

Piatok  13. apríla nebol pre mňa nešťastný, ale naopak, lebo sa mi podarilo vyfotiť krásnu retro bobinu IDSC 140.042 pred zast. Břest s Nex54389

V apríli sa mi podarilo dostať prvýkrát aj na odklony do okolia „Sekešu“. Ráno nás krátko po príchode  do žst. Borgond potešil Herkules  2016.920 LTE s nákladným vlakom, ale inak bol žial tento deň slabý a večer sme odchádzali vcelku sklamaný ale s predsavzatím, že sa tam ešte isto vrátime… Ale to sme ešte netušili, že to bude až na jeseň… Zaujímave bolo že v tento deň sme tam stretli 5 českých posádok, takže v tento den fotiči z ČR+SK prevalcovali svojou prítomnosťou všetkých ostatných a to tam boli nielen domáci Maďari, ale aj Rakušani a Nemci…

Táto fotka vznikla štýlom „ išiel som okolo“…  Ale radosť mi poobede v nedeľu 27.mája urobila, pretože  „cecula“  749.121 v obnovenom pôvodnom jihlavskom nátere za zast.Pořičí n.S., v čele Os vlaku Čerčany – Praha poteší vždy!

V minulom GVD začali turnusovo jazdiť „bastardy“ r.371 na vlakoch relácie Praha – Přerov-Luhačoviče do Starého Města u Uh.Hradišťa. A tak som si v najdlhší den roku 2018  podvečer počíhal na červeného „Pepina“ čiže 371.005 za Hulínom,  v čele Rx882.

Počas letnej dovolenky som si jedno poobedie číhal nad obcou Tatranský Lieskovec na zubačku 905.951…

… a druhé poobedie pod Ostrou skalou za žst. Dobšinská Ľadová Jaskyňa na bývalého Horehronca, dnes už len „regionálny rýchlik.“  Síce tam bol červený blonski stroj, ale aspoň starý klasický „okuliarnik“ 754.085.

V lete sa dá u Hulína dobre fotit Mn z Kroměříža a tak som na neho vyrazil 16.7.2018, keď na  Mn82111 bola unifikovaná 742.105.

Tak ako každý rok, tak aj ten minulý boli na trati Kojetín-Tovačov organizované nejaké mimoriadne jazdy. V pekný letný deň 19.augusta som tu zdokumentoval  „krokodýla“ 851.032 pred zast. Uhřičice obec

Na jeseň sa mi podarilo konečne niekoľkokrát dostať zase do Maďarska na odklony a tak teraz nasleduje séria fotiek z okolia Szekesfeherváru. Pri mojej piatej návšteve Maďarska sa mi konečne podarilo vyfotit aj retro sergeja 628-194, ktorý na snímke stúpa s loženým vlakom oceľových polotovarov za zast. Seregélyes-Szolohegy…

… a onedlho sa objavil ďalší vlak, zachytený priamo vo vyššie spomínanej  zastávke, v ktorého čele dunel ďalší starý sergej a to 628.224.

Cez obed sa takmer vždy stretla celá „kopa“ fotičov v žst. Borgond, pretože násvit v túto dobu bol  len tam a atmosféru vylepšujú mechanické návestidlá uvedenej stanice. Nami očakávaný nejaký „fotošpek“ sa síce konal, ale Nohab 459.022 firmy Karpát prešiel okolo nás bohužiaľ len ako Lv…

Onedlho ide vchodová  „mechanika“ opäť hore a ďalšia pekná mašinka – „sulcer“ 601.107 ale žial opet len Lv…

… situáciu zachránil aspoň Floyd 659.001 ktorý svojim charakteristickým zvukom bol počuť zďaleka. Takáto situácia, že tam jazdili rozny dopravcovia len ako Lv hore-dolu tam žiaľ bola bežná a bolo to o šťastí tak ako vždy a všade…

Momentka zo Zichyujfalu, kde vlaky bežne vyčkávali aj niekoľko hodín kým sa pohli ďalej… Vedľa seba pózujú starý 628.224 a modernizovaný sergej 628.315.

Pri ďalšej návšteve sa nám doobeda náhodou podarilo na trati do Sárbogardu vyfotit ragulina 651.008 nejakej súkromnej firmy…

… a poobede  pred Zichyujfalu  sergeja 628.224 s cisternami…

… a deň sme zakončili na klasickom podvečernom fleku za žst. Borgond kde nás potešili 742.279+049 v čele ďalšieho cisternového vlaku.

A na záver ešte 3 fotky z okolia bydliska. Konečne sa mi po dlhej dobe podarilo vyraziť na manipulák na Ptení, kde je turnusovaná  už značne ošuntělá „špageta“ 731.043,  ktorú som zachytil na známom mieste za zast. Zdetín u Prostejova dňa 10.10.2018 s Mn81103…

… o necelý mesiac, som sa tam vypravil znovu, žiaľ Mn jel s náskokom a tak mi ušiel pred nosom, ale v peknej jesennej prírode potešila aspoň „regina“  814.095 ako Os24708.

A v decembri sa mi konečne po velmi dlhej dobe podarilo u zast. Jankovice vyfotit aj atraktívne natretú 742.141 pri návrate z Bystřice pod Hostýnem s Mn82113.

Text a foto : Martin Marčaník

Pridajte sa do diskusie!

2 komentáre k: Čo som nafotil v roku 2018

ľudo zo dňa 14.1.2019 14:59

Fotografie zaujali, ale vhodné by bolo povenovať sa viac jazykovej stránke článku, odstrániť chyby. Veď náš jazyk je tak krásny.