Váš železničný portál
Registrovať sa

Mimoriadna udalosť v Čremošnom: Os 7302 prešiel za návestidlo "na červenú"

Slovensko 19.2.2007 16:40 Andrej Ivanič Zobrazené: 4806

Dnes nastala na trati 170 (Zvolen – Vrútky) mimoriadna situácia, pri ktorej rušňovodič osobného vlaku 7302 z Banskej Bystrice do Vrútok na čele s Okuliarnikom 750.300, hrubo porušil dopravné predpisy, keď prebehol o 5 metrov za odchodové návestidlo žst. Čremošné, ktoré bolo v danom čase v polohe „Stoj“.V tom čase išiel oproti vlaku zo smeru Turčianske Teplice nákladný vlak vezúci uhlie, ktorý bol ťahaný párom Bardotiek 751.129 + 751.084.

Osobný vlak 7302 sa vrátil späť do žst. Čremošné, kde z neho vystúpili cestujúci. Tí prestúpili na Zr 1844 Rozsutec s vlakovou 754.082, ktorý zastavil v stanici kvôli tejto mimoriadnej udalosti. Vlak nabral kvôli nečakanému zastaveniu meškanie 24 minút a momentálne pokračuje na svojej ceste do Žiliny.

Mimoriadna udalosť je momentálne v štádiu vyšetrovania.

Ilustračné foto: Mernoše

Pridajte sa do diskusie!

Žiadny komentár k: Mimoriadna udalosť v Čremošnom: Os 7302 prešiel za návestidlo "na červenú"

mano754 zo dňa 19.2.2007 18:34

No stane sa občas aj toto.
Čo už…

Reagovať

RoSi zo dňa 19.2.2007 19:11

Mne je len luto toho firu 🙁

Paradox je, ze taky autobusari prejdu za zivot na cervenu aj viac krat, kdezto fira ma sancu len jednu 🙁

Za komanchov siel do dielne na rok, a po pol roku smel poziadat o navratenie funkcie.

Reagovať

754055 zo dňa 19.2.2007 22:13

Schválne som dnes šiel vlakom do Martina v domnení, že pôjdem Os 7508, keď tu zrazu sa vyvalil cca polhodinu zmeškaný Rozsutec. 😆

Reagovať

andersen zo dňa 20.2.2007 6:41

mala spomínať susedná dopravňa, alebo východzia stanica vlaku. Nezvyknú sa uvádzať zastávky pro správe o nákladných vlakoch.

Reagovať

JOHNZ zo dňa 20.2.2007 8:39

Toto ale nie je žiadny úradný dokument … nie je určený pre železničiarov, ale aj pre širokú verejnosť, ktorej budú viac hovoriť Turčianske Teplice ako Odb. Dolná Štubňa …

Reagovať

Ondro754 zo dňa 20.2.2007 17:57

Ja nechápem len jedno, ako si niekto môže dovoliť rozmazávať takú vec ako je toto. Autorovi tohoto článku asi nedošlo aký prieser môže urobiť dotyčnému rušňovodičovi. Ak už nemáte o čom písať, tak buďte radšej ticho a weby toho typu radšej zďaleka obchádzajte. Myslel som si, že táto stránka má združovať ľudí, ktorý sa zaujímajú o železnicu, ale vy asi medzi týchto ľudí nepatríte a hľadáte len senzácie… Keby ste mali čo i len najmenšiu predstavu v akom strese dnes rušňovodiči pracujú, tak tento „článok“ by nikdy nevznikol.

Reagovať

Michal Smalo zo dňa 20.2.2007 18:00

Je to normálna správa, neviem o čo ti ide, my sme to „nenabonzovali“, že sa to stalo, len o tom informujeme, už v čase, kedy dávno prebieha vyšetrovanie.
Proti rušňovodičom nič nemáme, práve naopak, máme medzi nimi skvelých priateľov.

Reagovať

Andy zo dňa 20.2.2007 18:29

Ondro 754:
Velmi rychlo ta vyvediem z omylu,
ked si myslis, zesom iba cisty teoreticky praktik,tak si na velkom o myle, . Uz asi 18 rokov sa aktivne zaujimam o zeleznicu, mam zeleznicne stredne vzdelanie a tri roky som si poctivo odpracoval na rusni.
Viem velmi dobre, co tato profesia obnasa a nebyt okuliarov, ktore nosim , bol by som aj na rusni nadalej.
Nic som nerozmazaval,pretoze vcera som bol svedkom tejto udalosti, tak som informoval o tom ostatnych.
A co sa tyka inspekcie, tak ta uz o tom davno vedela, priprad sa riesil a nebolo to zverejnenie niecoho tajneho.
Tvoja reakcia je nespravna.

Reagovať

piroska zo dňa 20.2.2007 19:25

Suhlasim s Ondrom754! Zrejme nedostatok inspiracie donutil autora uvedeneho prispevku k zverejneniu uvedeneho clanku!Mam pocit ze autor aj trosku prikraslil reportaz v honbe za obdivom zo strany citatelov!

Reagovať

Andy zo dňa 20.2.2007 21:02

ad piroska:
vobec nie,
nikdy som si nezakladal na honbe za senzaciami,alebo nejakym lacnym sposobom sa snazil uputat pozornost citatelov, z toho som uz davno vyrastol.
ako hovorim, vcera som bol na mieste, tak som o tom napisal, nebolo to chvalenie sa,alebo ukazovanie nestasti.bola to cista informacia o skutocnosti,ktora sa stala.
mas nespravnu reakciu…

Ak si myslis, ze mi nebolo luto firu,alebo nasledkov, tak si na omyle.

Reagovať

Lorenzo76 zo dňa 21.2.2007 11:25

Mal ten osobak zastavit v Cremosnom?
Aky postih ma rusnovodic ked prejde na cervenu?
Zalezi kde a za akych okolnosti?
Ci stala vyhybka alebo to bolo len 5 alebo 1 meter za signal?

Reagovať

Andy zo dňa 21.2.2007 11:54

ad Lorenzo76:
Postih a mieru ohrozenia cestujúcich, výšku škody, vážnosť situácie ako aj mieru porušenia dopravných predpisov, či následného prípadného postihu pre rušňovodiča určuje Inšpektor BOZP a samotné merania a obhliadka miesta udalosti.Zial, ako to dopadlo, to neviem.

Reagovať

rusen zo dňa 21.2.2007 20:36

To sa bere tak prisne? ked prejde cervenu. 😮 Vsak sa nic nestalo.

Reagovať

754055 zo dňa 21.2.2007 21:26

škoda reagovať …

Reagovať

Erik zo dňa 21.2.2007 21:56

Rušeň: Nestalo sa, ale mohlo sa toho stať mnoho.
Prejdenie červenej farby bez príkazu neviem teraz či vlakvedúceho alebo výpravcu z prevádzkových dôvodov /nefunkčné návestidlo a pod./ sa na železnici považuje za nehodu. Je to výnimočná udalosť, ktorá sa musí vyšetriť.
Je mi veľmi ľúto rušňovodiča tohoto vlaku.

Piroška a Ondro: Toto je železničný server, ktorý informuje o diani na našich či iných železniciach. Nevidím nič zlé na tom, že autor tento článok uverejnil. Práve naopak, pekne mu za to ďakujem. Nechápem čo vás vedie k vašim reakciám. Ak v normálnych novinách vidíš článok o automobilovej nehode, tiež to berieš tak, že sa autor chcel vytiahnuť pred ostatnými? Čo tak sa na to pozrieť s inej strany. Brať článok ako varovanie, alebo upozornenie, čo sa môže stať ak …

Reagovať

Martin Betak zo dňa 22.2.2007 12:55

Súhlasím s Erikom.

ono stať sa nestalo nič ale je uplne jedno či prejde za návestidlo pol metra alebo viac… keď sa tam už dostane a odplikne to v dopravnom kancli má smolu 🙁

Druhá vec: neviem, ako sa to mohlo rušňovodičovi podariť.

Inak v ten deň toho mali zvolenčania viac…. 840.001 prešvihla návestidlo na „stoj“ v žst. Zvolen nákladná stanica…..

Reagovať

mano754 zo dňa 22.2.2007 15:57

Dj:
😀 😀 , tým vlakom cestoval spolužiak z Mýtnej do školy. A najlepšie je na tom to, že mu triedna neostpavedlnila a pribudli mu 2 neospravedlnené hodiny.

Sory za OT. 🙄

Reagovať

JOHNZ zo dňa 22.2.2007 17:24

Ondro754: chudak majster … ale tymto clankom mu urcite nespravime vacsie problemy nez ake uz ma … netvrdim, ze si za to moze sam, bozechran, ale stalo sa … a tu o tom piseme … nemozno pisat len pozitivne …

Reagovať

sallynko zo dňa 22.2.2007 18:53

V Stredu Os 7350 odisiel zo Zvolena bez výpravy vlak zastavil v žst. Sliač Kúpele kde prišli vyšetrovatelia a Železničná polícia

Reagovať

piroska zo dňa 22.2.2007 20:13

Erik,DJ,Andy: Zial niekedy sa moze stat vselico , ale ak sa nic vazne nestalo a rusnovodic ktory uvedeny problem sposobi nie je pod vplyvom alkoholu ale pod. tak by sa to dalo napriek vsetkemu ututlat ako mnoho inych pripadov v minulosti.Ak ste niekedy sedeli za kontrolerom tak viete ze niekedy sa pod to mozu podpisat aj ine okolnosti ako je pocasie ,tech . stav a podob..
Teraz ked ste s toho urobili take male redgate tak sa to moc neda zamiest pod koberec!

Dufam , ze nebudete taky doterny a puntickarsky , ze sa este pre uplne naplnenie novinarskeho poslania obratite na hovorcu ZSSK s otazkou ako bol potrestany spominany rusnovodic!

Chapete!! Ak nie tak potom doporucujem aby aj Vas kontrolovali Vasi nadriadeni tak puntickarsky!Neviem ako by sa Vam potom pracovalo?

Reagovať

Erik zo dňa 22.2.2007 23:00

Pochodzkar: Určite touto správou tomuto rušňovodičovi autor nepoškodí. Bude vyšetrovaný kompetentým orgánom, ktorý určite nebude brať dôraz na to, že sa táto skutočnosť zverejnila aj na tejto stránke. Toto je absolútne bezpredmetné.
Vieš, ty vravíš že sa nestalo nič. Áno, vďakabohu nie. Ale ak by to bol iný úsek trate, napr. výhybňa, a oproti nemu by po jednokoľajke šiel vlak, mohlo sa stať dosť škaredé nešťastie.
Preto je prejdenie rušňa na červenú tak závažné.
Samozrejme, teraz príde vyšetrovanie, a ak sa dokáže že rušňovodič neurobil chybu, ale vinu nesie technický stav rušňa/vlaku, nič sa nedeje. Rušńovodič bude pracovať aj naďalej. No ale ak sa preukáže že strojvodca spochybil, bohužiaľ.
Ale ešte raz sa zopakujem. Autor tohoto článku pánovi strojvodcovi nijakým spôsobom nepriťažil.

Reagovať

piroska zo dňa 23.2.2007 5:27

Erik: nepochopil si ma!

Reagovať

Erik zo dňa 23.2.2007 12:36

No tak to vysvetli. Ty si myslíš, že ak by to tu nebolo zverejnené, tak by sa to jednoducho ututlalo? Môžem sa ťa opýtať na tvoj vek?

Reagovať

sallynko zo dňa 23.2.2007 13:07

Hadate sa tu ako male deti. Proste stalo sa tak sa stalo. Aj taketo vecci sa stavaju v zivote zelezniciara. Tak uz to viac nerozmazavajte

Reagovať

Lorenzo76 zo dňa 23.2.2007 16:20

Zdravim vsetkych, chcem pripojit nieco z vlastnej skusenosti. Ak sa mozem pochvalit dnes som spravil zaverecne prakticke skusky rusnovodica pre zavodnu dopravu v zeleziarnach v Linzi. Moj chlapcensky sen byt rusnovodicom sa napnil. Asi mesiac dozadu este pocas skolenia ako rusnovodic ziak /neviem ako to pomenovat slovensku odbornu zeleznicnu terminologiu velmi neovladam/ som jazdil na nocnej sichte v oceliarni. Vedla stal rusnovodic instruktor. V jednom exponovanom mieste je to neprehladna zakruta kde je pricestie cez ktore prechadzaju tazke auta co prevazaju zeravu strusku z oceliarne. Priecestie je istene signalom posun dovoleny/zakazany. Asi po 30 sek po rozsvieteni vystraznych svetiel prepne signal na posun dovoleny. Signal svietil posun dovoleny, napriek tomu jedno tazke vozidlo sa blizilo nebezpecne k prechodu, nastastie kratko pred prechodom na moje piskanie zastavil. To som mal tep 180/120. Hned za prechodom je dalsi signal, kvoli vyhybke. Tento signal je schovany v zakrute je pred nim potrubie. Za tymto signalom asi 30-40 metrov je dalsi signal kvoli dalsim vyhybkam. Ten druhy signal som hned zbadal na nom bol posun zakazany. Hovorim si ok mam dost na zabrzdnu vzdialenost. V tom mometne sa vynoril signal asi 15 metrov pre lokomotivou,ktory som prehliadol kvoli potrubiu a tym ze som sa sustredil na ten druhy signal. /Nie uplne poznanie posunovacieho okrsku/ Stlacil som rychlobrzdu isiel som asi 20kmh. S potom na cele a trasucimi sa rukami som zastavil nufakom lokomotivy za signalom. Mal som za sebou 5 nalozenych vagonov, ktore slabo brzdia. Nastastie pocitac naprav je asi 2 metre za signalom a prva naprava asi 1,5 metra vnutri od naraznikov. Nic sa nestalo. Odvtedy spomalujem uz pre prechodom. Tak lahko sa to moze stat…

Viem je to ine vonku kde sa jazdi inymi rychlostami. Pripojim skusenost kolegu.

Reagovať

Peter Dirga zo dňa 23.2.2007 16:34

Lorenzo76
Gratulujem 🙂

Reagovať

Lorenzo76 zo dňa 23.2.2007 17:12

Stalo sa to niekedy zaciatkom minuleho leta, pocas kurzu rusnovodicov pre vonkajsiu dopravu. Vonkajsia doprava vozi medzi inym aj zel. rudu z nasho lomu. Vlak vazi brutto cca 2400 ton /18xFals a 135t./ Na cele bol Taurus. Vnutri Peter-rusnovodic instruktor a za pultom sedel Franz-rusnovodic-ziak. Jednokolajna klukata trat udolim rieky, tratova rychlost 80kmh. Vonku slnecno, pracovny den. V inkriminovanom useku opravuju most, kvoli tomu je tam usek asi 30-40 metrov, napatova vyluka. Zberac dole vypni prud. Tento most sa nachadza medzi vystrahou a vchodovym navestidlom do malej stanice. Pri prechode predzvestou ktora bola vystraha Franz ju potvrdil PZB tlacidlom, zacal znizovat rychlost priebeznou? brzdou, vtom sa blizili k inkriminovanje napatovej vyluke ziakovi to trvalo dlhsie vypnut prud stiahnut zberac a potom spet. Po napatovej vyluke sa nebezpecne zacalo blizit vchodove navestidlo na ktorom bolo stoj. Suprava sa pohybovala asi 45kmh. Ziak Franz zatiahol rychlobrzdu ale Instruktor Peter videl ze to neubrzdia a zatlacil cervene tlacidlo zachrannej brzdy. Kedze 2400 tonovy vlak nieje furik a nestoji na mieste, zastala cela suprava dve lokomotivne dlzky za vchodovym signalom. Skontaktovali sa telefonicky mobilom s vypravcom tej stanice, ten im povedal ze ak mozu nech vlak vtiahnu do stanice co ale nebolo mozne, kvoli chybe softweru lokomotivy nebolo mozne nastartovat uplne palubny pocitac a vytiahnut zberac. Takto bola zablokovana jednokolajna trat asi na 2 hodiny, kym prisiel kolega s laptopom a opravil chybu v palubnom pocitaci. Potom suprava samozrejme s druhym rusnovodicom pokracovala do cielovej stanice.
Obidvaja kolegovia boli postaveni mimo sluzbu. Ziak Franz chcel skoncit s kurzom ale potom ho predstaveni presvedcili aby pokracoval. Obidvaja boli na ustnom pohovore a nesmeli jazdit ani v zavodnej doprave. Po asi 5-tich dnoch robil instruktor skusky a ziak bol pouceny, kedze nemal ukonceny kurz. Instruktor Peter je jeden z najlepsich rusnovodicov. Aj ked neviem ci sa da pouzit prislovie: Aj masiar sa poreze aj pre rusnovodica. Asi tolko, na trati je to casto velmi narocne.

Reagovať

piroska zo dňa 3.3.2007 19:24

Erik: neviem preco je moj vek pre teba tak dolezity?
Lorenzo: Ta posledna historka je podla mna celkom nerealna! Ved predsa pri tych rychlostiach nemoze byt problem ubrzdit s taurusom trebars aj 4000 t onovu supravu na zabrzdnu vzdialenost , naviac za ucasti instruktora !!! 😡 😮

Reagovať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Zadajte správnu hodnotu *